Forum

Ostatnio na forum
Cześć.
(0) odpowiedzi
ostatnia przez: Emiel

Chat XXXIII
(673) odpowiedzi
ostatnia przez: bartek0041

[Zipp Vapor] by Soka
(14) odpowiedzi
ostatnia przez: Soka

Smutna prawda: Upadek forum
(28) odpowiedzi
ostatnia przez: Neon

Cześć
(0) odpowiedzi
ostatnia przez: labusia7

Romet 2375 by prezesooo3320.
(22) odpowiedzi
ostatnia przez: bartek0041

click here for info 3d engine
(1) odpowiedzi
ostatnia przez: Reicheoxill

[Audi] A4 B5 by Pawełek - DailyGruz
(11) odpowiedzi
ostatnia przez: waldi

[Vectra B-C] by Soka - Plan
(676) odpowiedzi
ostatnia przez: Soka

[Fiat 126p] FL'91 #polski_fiat Pawełka
(16) odpowiedzi
ostatnia przez: Paul Rometowiec

Tuning Elektroniczny

Tuning elektroniczny pozwala na poprawienie osiągów i elastyczności naszej maszyny, wzmacnia iskrę, wspomaga jej tworzenie, pozwala także wyróżnić się z pośród tłumu, dba także o nasze bezpieczeństwo (kierunkowskazy), lecz pamiętajmy że zdiagnozowanie wtedy usterki jest o wiele trudniejsze, a wadliwa instalacja kierunkowskazów może zaszkodzić naszemu zdrowiu lub życiu...

  1. Stabilizator LM317 dla diod LED
  2. Kierunkowskazy
  3. Podłączenie Obrotomierza
  4. Akumulator z ładowaniem
  5. Moduł zapłonowy
  6. Zapłon bateryjny

Opis Przeróbki

Witam w nowym dziale Akumulator, czyli w "skrócie" jak założyć akumulator w ogarze 200 :D
Na początek może zadajcie sobie pytanie "po co? i czy naprawdę tego chcę?"
Jeśli zamierzasz mieć akumulator tylko dla bajeru to odradzam, lepiej kupić sobie akumulatorki małe w elektronicznym.
Akumulator oczywiście może być z ładowaniem lub też bez, nad tą druga opcją nie ma co rozwarzać :P

Skupimy się teraz nad akumulatorem ładowanym wprost z prądnicy naszej maszyny, tu sprawa się komplikuje ponieważ mamy tam prąd przemienny którym nie należy ładowac akumulatora.
Z pomocą przychodzi nam nijaki Pan Graetz :P
Tak wygląda mostek graetza:

On to właśnie zmienia nam prąd przemienny na zmienny :) Jeżeli prąd przez niego przepłynie wkońcu możemy odróżnić gdzie jest [+] a gdzie [-] :) Przedtem nie było jednolitej biegunowości był tylko prąd przemienny oznakowany [~] i właśnie do tego symbolu podłączamy kable idące z cewek, a z [+] i [-] odpowiednio do akumulatora. Jest wiele sposobów łączenia cewek ze sobą ponieważ są w magnecie 3 a mają różne wartości (3v,6v), dlatego możemy uzyskać napięcie nawet do 18V, tylko po co? :)
Moje doświadczenie pokazało że najlepiej działająca instalacja elektryczna z akumulatorem jest przy takim układzie:
-Cewka zapłonowa (ta z lewej strony) zasila przednią lampę, bez mostków bo i po co :)
-cewki świetlne zastąpione są cewkami zapłonowymi i połączone szeregowo,za nimi podlaczamy mostek, co daje nam ~12V30W, pod to trzeba zrobić bateryjny, a jak bateryjny to dlaczego nie moduł? :D
-światło tylne też ciągniemy z akumulatora, można zastosować diody oraz stabilizator LM317

PAMIĘTAJ!!!

Pamiętaj że wszystkie przeróbki wykonujesz na własną odpowiedzialność, JA jako ich autor nie ponosze odpowiedzialności za wszelkie usterki, wypadki, konflikty z prawem powiązane z zamieszczonymi tu pomysłami.

Do góry

 

Bezwzględny zakaz kopiowania bez zgody autora! Adresy IP są zapisywane.
Nie wierzysz? 34.207.146.166

© www.ogar200.pl Wszystkie prawa zastrzeżone!
Strona wygenerowana w 0.0133 sek.DESIGNED BY OJS