Forum

Ostatnio na forum
Cześć.
(0) odpowiedzi
ostatnia przez: Emiel

Chat XXXIII
(673) odpowiedzi
ostatnia przez: bartek0041

[Zipp Vapor] by Soka
(14) odpowiedzi
ostatnia przez: Soka

Smutna prawda: Upadek forum
(28) odpowiedzi
ostatnia przez: Neon

Cześć
(0) odpowiedzi
ostatnia przez: labusia7

Romet 2375 by prezesooo3320.
(22) odpowiedzi
ostatnia przez: bartek0041

click here for info 3d engine
(1) odpowiedzi
ostatnia przez: Reicheoxill

[Audi] A4 B5 by Pawełek - DailyGruz
(11) odpowiedzi
ostatnia przez: waldi

[Vectra B-C] by Soka - Plan
(676) odpowiedzi
ostatnia przez: Soka

[Fiat 126p] FL'91 #polski_fiat Pawełka
(16) odpowiedzi
ostatnia przez: Paul Rometowiec

Tuning Elektroniczny

Tuning elektroniczny pozwala na poprawienie osiągów i elastyczności naszej maszyny, wzmacnia iskrę, wspomaga jej tworzenie, pozwala także wyróżnić się z pośród tłumu, dba także o nasze bezpieczeństwo (kierunkowskazy), lecz pamiętajmy że zdiagnozowanie wtedy usterki jest o wiele trudniejsze, a wadliwa instalacja kierunkowskazów może zaszkodzić naszemu zdrowiu lub życiu...

  1. Stabilizator LM317 dla diod LED
  2. Kierunkowskazy
  3. Podłączenie Obrotomierza
  4. Akumulator z ładowaniem
  5. Moduł zapłonowy
  6. Zapłon bateryjny

Opis Przeróbki

W zapłonie bateryjnym cewka W/N pobiera bardzo dużo prądu (na wolnych obrotach 2,5A przy 12V) Co stanowi 30W czyli 3/4 mocy którą oferuje nam magneto. Nie musze chyba mówić że cały czas jeździ się na rozładowanym akumulatorze, nie musimy się obawiać że moto nam zgaśnie jeśli mamy rozładowany akumulator, wystarczy że cewki będą sprawne to motorek pojedzie, tylko że światła będą mniej świeciły. Na forum www.elektroda.pl znalazłem schemat elektronicznego zapłonu do malucha, czyli w sam raz dla ogarków z 12V instalacją i cewką W/N od malucha. Schemat jest prosty i nie wymaga zbytnich umiejętności, można go zlutować w "pająka" a oto już sam schemat na 12V:

Do styków,
[P]- podłączamy przewód z przerywacza w magnecie
[Masa]- wiadomo (^^,)
[-C.Z]- podłączamy pod styk w cewce W/N oznaczony cyferką "1"
[+12]- wiadomo :D

Przyznam że sam zlutowałem to i rewelacjii nie było, może dlatego że mam już troche padniętą cewkę W/N. Budowa takiego układu kosztuje ok 10-15zł więc można sprawdzić czy zadziała, u mnie nic się nie poprawiło, ani nie polepszyło, no może tyle że przerywacz zapłonu nie iskrzy i dłużej mi posłuży :)
Dodam jeszcze że trzeba odłączyć kondensator w magnecie :). IRF840 potrzebuje chłodzenia radiatorem więc polecam dodatkowy jego zakup(i tutaj uwaga! bramka [G] w tym tranzystorze ma "+" na mocowaniu radiatora! Niedozwolone jest aby ten radiator miał kontakt z masą!!).
Nie będe owijał w bawełne, u każdego inaczej ten układ chodzi, u mnie nie odczułem różnicy, innym poprawiło się spalanie oraz wysokie obroty, u innych zaś spalił się po 100m. Mimo tego warto sprubować swoich sił w elektronice. Polecam stronę dla początkujących elektroników:
Podstawy elektroniki - niezbędnik każdego modera w 4 części jest opisane jak się lutuje tranzystory, ogólnie polecam cały ten poradniczek! :)

PAMIĘTAJ!!!

Pamiętaj że wszystkie przeróbki wykonujesz na własną odpowiedzialność, JA jako ich autor nie ponosze odpowiedzialności za wszelkie usterki, wypadki, konflikty z prawem powiązane z zamieszczonymi tu pomysłami.

Do góry

 

Bezwzględny zakaz kopiowania bez zgody autora! Adresy IP są zapisywane.
Nie wierzysz? 34.207.146.166

© www.ogar200.pl Wszystkie prawa zastrzeżone!
Strona wygenerowana w 0.0226 sek.DESIGNED BY OJS