Forum

Ostatnio na forum
[Zipp Vapor] by Soka
(4) odpowiedzi
ostatnia przez: Soka

Witam
(10) odpowiedzi
ostatnia przez: Greg

[Fiat 126p] FL'91 #polski_fiat Pawełka
(14) odpowiedzi
ostatnia przez: Paul Rometowiec

Witam - przyszły właściciel fajnego sprzętu :)
(5) odpowiedzi
ostatnia przez: Paul Rometowiec

Chat XXXIII
(616) odpowiedzi
ostatnia przez: Malina

[Romet Ogar 200] by przemocha
(117) odpowiedzi
ostatnia przez: przemocha

[Romet Kadet M-780] By Greg
(16) odpowiedzi
ostatnia przez: bartek0041

Witam
(5) odpowiedzi
ostatnia przez: Baton

A może by tak zebrać się i uratować trupa?
(20) odpowiedzi
ostatnia przez: Wiktor2002ZPL

[FSO] 125p, 125pME, 126p, MR89 Bujaka
(75) odpowiedzi
ostatnia przez: Paul Rometowiec

Gaźnik, czyszczenie i regulacja

Dział w całości skopiowany ze strony http://www.extreme50.yoyo.pl/223g.htm dzięki uprzejmości jej autora

Gaźnik reguluje się na dostatecznie rozgrzanym silniku.
Przed przystąpieniem do regulacji gaźnika należy się upewnić, czy do cylindra nie napływa tzw. "lewe powietrze" przez nieszczelności lub przez obluzowaną świecę, gdyż przeprowadzona w tym przypadku regulacja nie da pożądanego skutku.
Gaźnik również musi być czysty (o czyszczeniu jest w dalszej części).

1. Ustawiamy iglicę przepustnicy na drugi rowek od góry lub po środku (jeśli mamy iglicę trzy ząbkową).
Dając iglicę na wyższy zubażamy mieszankę paliwowo-powietrzną, na niższy wzbogacamy.

2. Teraz zajemiemy się regulacją poziomu paliwa w komorze pływakowej (odpowiada on za skład mieszanki paliwowo-powietrznej w kazdym zakresie otwarcia przepustnicy):

Poziom paliwa regulujemy odginając lub doginając końcówkę blaszki w komorze pływakowej (nr. 25 na schemacie).

Odginając końcówkę blaszki w dół zubażamy mieszankę (za dużo powietrza w stosunku do paliwa), doginając blaszkę do góry mieszanka staje się bogatsza (za dużo paliwa w stosunku do powietrza).
Należy to robić tak by po wykręceniu przepustnicy widac było paliwo w rozpylaczu (ten "otworek" gdzie wchodzi iglica), ale też tak by paliwo nie wylatywało z niego gdy kranik jest odkręcony.
Blaszkę należy odginać i doginać po troszeczku aż do uzyskaniu razultatu jaki powinien być.

Gdy uważamy, że gaźnik jest dobrze ustawiony wyruszamy na jazdę próbną by sprawdzić czy jest dobrze wyregulowany. Gdy nie mamy silnika na dotarciu to kręcimy go aż do końca by sprawdzić czy nie przerywa na wysokich. Po przejechaniu ok. 3-5 km wykręcamy świecę z i patrzymy jaki na jaki kolor jest wypalona.
Jej elektroda powinna być brązowa, a reszta czarna. Powinna wyglądać tak:

Jeśli jest cała czarna (oczywiście jeżeli lejemy oleju tyle co trzeba i mamy dobry lewy simering) należy zubożyć mieszankę, gdy jest biała, kremowa itp. mieszanka jest za uboga - trzeba ją wtedy wzbogacić.

Nie wolno próbować zaklepywać rozpylacza ani powiększać rozmiaru dysz !!!

REGULACJA WOLNYCH OBROTÓW
Jeśli dobrze wykonana została regulacja blaszką w komorze pływakowej to w zasadzie regulacja sprowadza się do ustawieniu obrotów śrubką (nr. 15 na schemacie). Gdy Jawka nam gaśnie na wolnych obrotach i kręcenie śrubką nic nie daje należy wzbogacić mieszankę paliwowo-powietrzną doginając końcówkę blaszki w komorze pływakowej.
Obroty muszą być takie by silnik nie gasł na postoju, szybko reagował na gaz i nie miał ich jednocześnie za dużych.
Po zakończonej regulacji ustawiamy luz manetki śrubką (nr. 7 na schemacie) by przepustnica nie wisiała na lince.

CZYSZCZENIE GAŹNIKA
1. Przemywamy nie wymontowany jeszcze gaźnik benzyną ekstrakcyjną i delikatnym pędzelkiem.
2. Wymontowujemy go.
3. Przemywamy cały gaźnik.
4. Wykręcamy dyszę i przedmuchujemy je sprężonym powietrzem.
5. Podobnie robimy ze wszystkim kanalikami.
6. Skręcamy gaźnik do kupy i możemy go montować.

Gdy gaźnik jest bardzo brudny również wewnątrz można go wygotować w wodzie z proszkiem do prania (ważne by nie było grudek !) i poźniej spłukac ciepłą wodą, przedmuchać powietrzem i pozostawić do wyschniecia.

OGÓLNE INFORMACJE
Dysze w gaźniku muszą być dokręcone do oporu i nic nimi się nie reguluje (można zmieniając przpustowość dysz).

Dysza główna (nr. 14 na chemacie) - dysza paliwowa, występuje w trzech przepustowościach: 65 (wersja dławiona), 68 (orginał) lub 70 (orginał i tuning).

Dysza biegu jałowego (nr. 4 na schemacie) - dysza paliwowa, jej przepustowość to 38.

Przepustowość dyszy określa się w ccm/min, więc 68 oznacza, że przez dysze w ciągu minuty przepłynie 68 ml wody.

Bezwzględny zakaz kopiowania bez zgody autora! Adresy IP są zapisywane.
Nie wierzysz? 54.198.52.82

© www.ogar200.pl Wszystkie prawa zastrzeżone!
Strona wygenerowana w 0.0271 sek.DESIGNED BY OJS