Forum

Ostatnio na forum
Chat XXXIII
(506) odpowiedzi
ostatnia przez: teo

Fabryczne kolorki Rometów
(4) odpowiedzi
ostatnia przez: Greg92PL

hejo
(0) odpowiedzi
ostatnia przez: mitek

[Vectra B] by Soka
(665) odpowiedzi
ostatnia przez: Soka

[Romet 50-T-1] 1982 - Pawełkowy :D
(11) odpowiedzi
ostatnia przez: Paul Rometowiec

[Golf IV] SDI Michała.
(20) odpowiedzi
ostatnia przez: Ogarkowiec

[Opel Vectra C] GTS 2003r 1.8 122KM
(36) odpowiedzi
ostatnia przez: 19marcin4

Cześć
(6) odpowiedzi
ostatnia przez: v4cinek

Cześć
(8) odpowiedzi
ostatnia przez: jurek443

Witam wszystkich
(10) odpowiedzi
ostatnia przez: jurek443

Porady

Stworzyłem ten dział aby przekazać wam ważne informacje dzięki którym zaoszczędzicie dużo siły, czasu i pieniędzy.... dla niektórych porady tutaj mogą wydawać się banalne, lecz dla niektórych będa bardzo przydatne.
"Człowiek uczy się przez całe życie, a umiera głupi"

Postaram się podzielić porady na grupy aby czytanie i odnajdywanie było łatwiejsze :). Dział ten będę aktualizował na bieżąco nie informując o tym na stronie głównej. Zachęcam do częstego odwiedzania tego działu, z poważaniem ojs

ELEKTRONIKA

1. Staraj się robić instalację elektryczną w miare dokładnie. Źle wykonana (z przebiciami) może zaowocować pożarem.
2. Diody lutuj jak najdalej od główki, unikniesz przegrzania a w konsekwencji unikniesz przepalenia diody
3. Stosuj listwy łączeniowe oraz koszulki termokurczliwe... taśma izolacyjna w motorach nie zdaje egzaminu, przy drganiach szybko się odwija
4. Izoluj wszystko co się da a najlepiej zastosuj PESZLE opisane w dziale TUNING
5. Oporniki lutuj do dłuższej końcówki diody (+)
6. Przewody od akumulatora muszą być grube (4mm) i miedziane Dopiero po rozdzielaczu mogą być chudsze
7. Bezpieczniki stosuj według własnych parametrów licząc wszystkie urządzenia w następujący sposób: Jeżeli przednia żarówka ma 12V21W, tylna ma 12V5W i do tego są jakieś diody to liczy się to tak: dodaje się wszystkie moce(W) i dzieli przez liczbę V w instalacji, w naszym wypadku 12V. A więc 26W/12V=2,16A czyli bezpiecznik 2,5A powinien wytrzymać :)
8. Unikaj spięc w akumulatorze!! przez to się niszcza płytki w akumulatorze i skracamy jego żywotność
9. akumulator musi być ułożony prostopadle do podłoża! Nie może być pod ukosem! Ja tak miałem i to był mój błąd... dziesiątki diod przez to spaliłem :(
10. Róbcie sobie schematy waszych instalacji.. przez pierwsze 2dni będziecie je znac na pamięć a po miesiącu trzeba wszystko zaczynać od nowa :(
11. Cewek zapłonowych nie wpychaj na siłę! Wystarczy spiłowac trochę bakielit ;]
12. Zanim podepniesz jakiekolwek urządzenie pod instalację podepnij je najpierw pod domowy zasilacz antenowy (12V)
13. Diod nie podłanczaj pod prąd zmienny (cewki), ich żywotność jest bardzo krótka
14. Jeśli coś popsujesz nie wstydź sie zapytać kogoś starszego, nie naprawiaj nic na siłę!

MECHANIKA

1. Po każdym rozebraniu silnika (lub tylko pokrywy) konieczne jest założenie uszczelek!
2. Jeżeli ściąamy cylinder uważajmy na pierścienie... w wielu wypadkach takich już nie produkują i konieczna jest wymiana całego tłoka
3. Szpilki z kartera raz założone fabrycznie zostają tam na stałe. Jeżeli jednak jesteśmy zmuszeni je wykręcić odkręcamy je kontrując 2nakrętki
4. Proponuję zakładać śruby imbusowe! Lecz tutaj taka moja jedna uwaga.. nie należy przeciągać z ich dciąganiem ponieważ gwint w aluminium można bardzo łatwo wyrwać
5. Dokręcaj świece bardzo delikatnie i z wyczuciem, gdy zwalisz gwint głowicę możesz na aluminium wywalić
6. Jeżeli wymieniasz części lepiej zainwestować w te droższe i cieszyć się nimi dłużej
7. Przy przykręcaniu tylnego koła zawsze pamiętaj aby odpowiednio napiąć łancuch, ale z umiarem, tak aby łańcuch miał trochę luzu
8. Zawsze pamiętaj że każda przeróbka ktorą wykonujesz może zaszkodzić twojemu silnikowi, więc jeśli już tuningujesz silnik wykonuj to dobrze i starannie
9. Zawsze dbaj o swoją maszynę, a ona odwdzięczy Ci sie podczas jazdy

EKSPLOATOWANIE

1. Pamiętaj, że Ogar ma już swoje lata, więc nie niszcz silnika szybką jazdą;
2. Używaj olejów dobrej jakości, nie warto oszczędzać na tanich olejach, chodzi mi zarówno o te które leje się bezpośrednio do silnika jak i o te, które leje się do paliwa;
3. Jeśli możesz, ograniczaj jazdę we dwójkę;
4. Zabezpieczaj swoje maleństwo na zimę, wyciągnij mu akumulator i pozostaw motorower na wolnych obrotach na zamkniętym kraniku aż cała benzyna spłynie i się wypali;
5. Na zimę zatankuj pod korek, aby bak nie zardzewiał;
6. Nie jeździj zimą! Jest to niebezpieczne dla twojego zdrowia i motoroweru, a zwłaszcza ramy;
7. Na zimę radzę włożyć jakiś papierek między platynki a wiosną go wyciągnąć i patynki lekko oczyścić;
8. W trakcie jazdy należy dbać o motorek ale również o siebie. Proponuje w trakcie jesiennej jazdy ubierać się w kalesony (może wydać się to śmieszne, ale jakże praktyczne!) a w lecie jeździć w długich spodniach. Ograniczy to wasze problemy na starość z kolanami;
9. Jazda bez kasku to igranie ze śmiercią! Badania dowiodły, że uderzenie w samochód z prędkością 50 km/h (np. podczas wymuszenia pierwszeństwa przez auto) grozi urazami wewnętrznymi głowy, co skutkuje śmiercią;
10. Po ok. 1000km należy wymienić świecę i przeczyścić gaźnik oraz filtr powietrza;
11. Ogar to nie motocykl do freestyle'u! Jazda na tylnym kole i inne tego typu wyczyny to katorga dla silnika;
12. Dbaj o to aby łańcuch był zawsze nasmarowany, dbaj także o ilość oleju w skrzyni biegów;
13. Co jakiś czas sprawdź dokręcenie wszystkich śrub

INNE

1. Jeśli masz jakiś patent na usprawnienie pracy Ogara, zapraszam na forum, aby podzielić się tym z innymi!
2. Nigdy nie prowadź po spożyciu alkoholu! Zagrażasz sobie i innym uczestnikom ruchu drogowego!

Bezwzględny zakaz kopiowania bez zgody autora! Adresy IP są zapisywane.
Nie wierzysz? 54.198.2.110

© www.ogar200.pl Wszystkie prawa zastrzeżone!
Strona wygenerowana w 0.0011 sek.DESIGNED BY OJS