Ostatnio na forum
dzień dobry
(0) odpowiedzi
ostatnia przez: drzemiks
Here is Practical Explanation about Next Life,
(0) odpowiedzi
ostatnia przez: bhavayisyasi
Nostalgia
(7) odpowiedzi
ostatnia przez: waldi
Przywitanie
(1) odpowiedzi
ostatnia przez: Raven
Przywitanie
(0) odpowiedzi
ostatnia przez: marcin.p0135
Chat XXXIII
(894) odpowiedzi
ostatnia przez: Dziadek
Powitanie
(0) odpowiedzi
ostatnia przez: Łukasz 1980
Wynajmij hakera! (https://t.me/Blackhat_plug)
(0) odpowiedzi
ostatnia przez: adolfma7
Cześć
(0) odpowiedzi
ostatnia przez: marusz12
Silnik jajko Komar3 gaśnie po wciśnięciu sprzęgła
(0) odpowiedzi
ostatnia przez: Pieńkoś
Słownik
Słownij pojęć występujących na stronie
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
W
Z
Opis
Aparat zapłonowy=iskrownik, odpowiada za wytworzenie prądu do podania cewce W/N, znajduje się z prawej strony silnika, tam gdzie jest hamulec
Bogata mieszanka jest wtedy gdy gdy wlejemy za dużo oleju do paliwa, objawia się to kopceniem i nadmiernym osadzaniem się nagaru na ściankach tłoka
Cewka zapłonowa- Element iskrownika, ma napięcie 6v i znajduje się po lewej stronie iskrownika w silniku
Cewka W/N zwana cewką butelkową, skrót pochodzi od Wysokiego Napięcia, generuje wysokie napięcie potrzebne do wytworzenia iskry, ma kształt butelki i znajduje się pod bakiem
Ciepłota świecy to wartość cieplna świecy, chodzi o to że świece inaczej zachowują się pod różnymi temperaturami, palą raz lepiej na zimnym, a gorzej na ciepłym i na odwrót, naszym zadaniem jest dobrać odpowiednią. Przykładem jest ISKRA która świece ma od F75 do F100, F100 lepiej przepala gdy silnik jest ciepły, a na zimnym ma biedę chwycić
Cylinder, cześć silnika w której porusza się tłok. Od jego stanu głównie zależy moc naszego motorka.
Dysze, element gaźnika odpowiedzialny za przepływ paliwa, w ogarze mają być dokręcone do oporu. Odradzam rozwiercanie!
DMP, Dolny Martwy Punkt, punkt w którym tłok jest najbliżej przysunięty do komory korbowej
Filtr powietrza mieści się tuż nad silnikiem pod pokrywą, składa się z gąbki i dziwnie wygląda :P są też filtry stożkowe, i tak nic nie dają xD
GMP, Górny martwy punkt, punkt w którym tłok jest najbardziej wysunięty w stronę świecy
Głowica to element silnika w którym wkręcona jest świeca, powinna być w dobrym stanie ponieważ to najczęstsze miejsce ucieczki kompresji
Iglica to element gaźnika, jest na niej zapinka, wykonana jest z mosiądzu, odpowiada za przepływ paliwa
Kondensator, to można powiedzieć pewien magazyn energii o okreslonej pojemności, w ogarze ma kształt buteleczki i znajduje się niedaleko platynek
Komora korbowa to miejsce gdzie porusza się wał
Karter to element obudowy silnika trzymający wszystkie zębatki i łożyska, w ogarze wyróżniamy dwa, lewy i prawy, lewy to ten od strony sprzęgła, a prawy to ten od strony magneta
Komora pływakowa to miejsce gdzie porusza się pływak
Lewe powietrze powstaje na skutek rozszczelnienia układu dolotowego (kruciec gaźnika). Objawia się nierównomierną pracą silnika
Miernik elektroniczny, Bardzo przydatne urządzenie do mierzenia napięcia oraz natężenia. Pomaga w znalezieniu przyczyny przebicia.
Mieszanka, w jej skład wchodzi paliwo oraz olej w proporcji 1:30 bądź 1:25 jeśli motorek jest na dotarciu
Manetka- element kierownicy za który trzymiemy, przeważnie gumowy ;]
Mostek Graetza prostuje prąd, jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania ładowania akumulatora
Napięcię podawane jest w V(czyt. woltach), wartość energi elektrycznej.
Natężenie podawane jest w A(czyt. amperach), wartość energi elektrycznej.
Nagar, czarny osad powstały po spalaniu mieszanki, jego nadmiar może doprowadzić do straty mocy lub przegrzewania się silnika. Występuje na głowicy, tłoku i układzie wydechowym.
Platynki, Jest to nie wątpliwie jedna z najważniejszych części naszego silnika. One odpowiadają za zwieranie i rozwieranie obwodu prądu potrzebnego to wytworzenia iskry.
Przewód W/N jest to kabel z grubą izolacją łączący świecę z cewką W/N
Przedmuchy występują gdy mamy nieszczelność w gładzi cylindra, objawia się brązowym nalotem na ściankach tłoka, motorek traci wtedy moc
Puchnięcie tłoka to dziś powszechne zjawisko niestety, tłoki odlewane są z starych łyżek i puszek po piwach, gdy dojdzie do temperatury zaczyna zwiększać swoją objętość kleszcząc się w cylindrze, silnik ma do pokonania większy opór, traci na mocy. Jest metoda zwana hartowaniem tłoka, lecz brak mi wiedzy z tego zakresu.
Poziom paliwa, jego ustawienie ma znaczący wpływ, ustawia się go blaszką w komorze pływakowej pod dekielkiem, odginamy ją w dół o ułamki mm gdy nam silnik zalewa, bądź w górę gdy nie dostaje wystarczająco paliwa.
Przekładka sprzęgła to okrągły element znajdujący się między tarczami sprzęgła
Peszel to zabezpieczenie kabli które znajdują się pod tynkiem, taki karbowany wężyk
Przepustnica znajduje się w gaźniku, odpowiada za przymykanie/otwieranie dopływu powietrza do cylindra, porusza się razem z iglicą i jest do niej przyczepiona linka z rolgazu
Rezystor, inaczej opornik, element elektroniczny ograniczający swobodę przepływu prądu mierzony w Ohmach
Simmering to inaczej uszczelniacz, odpowiada za to aby olej nie dostawał się do komory korbowej, odpowiada również za to aby olej nie wylewał się ze skrzyni poprzez tryba
Szczelinomierz to przyrząd do ustalania szczeliny, bardzo przydatny przy ustawianiu zapłonu
Tarcze sprzęgłowe to elementy silnika które odpowiadają za wysprzęglanie, zbudowane z blach-zębatek z powycinanymi otworami na korek
Uboga mieszanka jest wtedy, gdy w mieszance jest za mało oleju
Wał korbowy to serce silnika, odpowiada za przeniesienie mocy "wybuchu" mieszanki na moc mechaniczną
Bezwzględny zakaz kopiowania bez zgody autora! Adresy IP są zapisywane.
Nie wierzysz?
44.211.24.175
© www.ogar200.pl Wszystkie prawa zastrzeżone!
Strona wygenerowana w 0.0025 sek.DESIGNED BY OJS