Forum

Ostatnio na forum
[Zipp Vapor] by Soka
(4) odpowiedzi
ostatnia przez: Soka

Witam
(10) odpowiedzi
ostatnia przez: Greg

[Fiat 126p] FL'91 #polski_fiat Pawełka
(14) odpowiedzi
ostatnia przez: Paul Rometowiec

Witam - przyszły właściciel fajnego sprzętu :)
(5) odpowiedzi
ostatnia przez: Paul Rometowiec

Chat XXXIII
(616) odpowiedzi
ostatnia przez: Malina

[Romet Ogar 200] by przemocha
(117) odpowiedzi
ostatnia przez: przemocha

[Romet Kadet M-780] By Greg
(16) odpowiedzi
ostatnia przez: bartek0041

Witam
(5) odpowiedzi
ostatnia przez: Baton

A może by tak zebrać się i uratować trupa?
(20) odpowiedzi
ostatnia przez: Wiktor2002ZPL

[FSO] 125p, 125pME, 126p, MR89 Bujaka
(75) odpowiedzi
ostatnia przez: Paul Rometowiec

Tuning Techniczny

Nie jestem zwolennikiem tuningu technicznego, podam tutaj tylko parę mniej szkkodliwych dla silnika zabiegów. Przyznam się szczerze ze moja wiedza na temat tuningu technicznego jest znikoma, a autorem tych dwóch porad jest kolega knap. Nie odpowiadam za usterki wynikłe z zastosowania poniższych porad.

Każdy podzespół silnika ma określoną wytrzymałość, ale każdy producent celowo zaniża parametry aby każdy podzespół wytrzymał obciążenie w 100%przykładowo wał korbowy jakiegoś tam piździka wytrzymie 11000obr/min ale fabryka blokuje silnik do 7500obr/min i daje gwarancje na 100000km

  1. Szlif cylindra lub Cylinder 55ccm
  2. Polerka tłoka
  3. Rasowanie Ikova

Opis Przeróbki

Szlify cylindrów niewiele dają przy silnikach małej pojemności, zwiększają pojemność skokową silnika = większy power ale tłok też jest dużo cięższy = ogromny spadek mocy jawka ma tłok FI38 ( oryginalnie ) cylinder "60ccm" ma tłok FI40 = oryginalny cylek po 8 szlifie, każdy szlif = 0,25mm na średnicy cylindra = +2mm ( tłok FI40 ) przez co ścianka tłoka jest dwa razy grubsza od oryginalnego tłoka = 1mm na ściankę dlatego te niby 60ccm nie dają takiego powera jak piszą na allegro, a jeszcze dużo zależy od stopu i jakości aluminium, z jakiego jest tłok wykonany i jak był odlewany. zjawisko puchnięcia tłoków jest dlatego że aluminium jest lane do zimnej formy, ścianki tłoka chłodna błyskawicznie w środek nadal jest gorący, dlatego po założeniu tłoka do silnika i zagrzaniu go inaczej "rozciągają" się ścianki a inaczej środek tłoka.

PAMIĘTAJ!!!

Pamiętaj że wszystkie przeróbki wykonujesz na własną odpowiedzialność, JA jako ich autor nie ponosze odpowiedzialności za wszelkie usterki, wypadki, konflikty z prawem powiązane z zamieszczonymi tu pomysłami.

Do góry

 

Bezwzględny zakaz kopiowania bez zgody autora! Adresy IP są zapisywane.
Nie wierzysz? 54.198.52.82

© www.ogar200.pl Wszystkie prawa zastrzeżone!
Strona wygenerowana w 0.0148 sek.DESIGNED BY OJS